29 Aralık 2009 Salı

Yamato Nadeshiko Shichi Henge ( The Wallflower )


Bankaikun'un son anime buluşmasında verdiği bir seriyi daha bitirdim *-* çabuk çabuk yorumlarımı yazıp kaçmak niyetindeyim..

Seriyi tanıtacak olursam;
4 liseli ve aşırı yakışıklı gence ev sahibeleri bir teklifte bulunur.Eğer ev sahibelerinin içine kapanık yeğenini bir lady'ye dönüştürebilirlerse kira ödemek zorunda kalmayacaklardır..Tabi bu dört genç teklifin üstüne atlarlar ..Lady'ye çevirmeleri gereken kızı görünce de...

evet efenim, lady'ye dönüşmesi öngörülen Sunako yaklaşık olarak şöyle birşeydir



Kendine güveni sıfır, tüm zamanını odasında biyoloji modelleri ve iskeletlerle korku filmi izleyerek geçiren, ışıktan nefret eden ve karanlıktan ayrılırsa eriyeceğine inanan ve kendini çirkin zanneden bir genç kız kendisi.2 yıl önce sevdiği çocuğua ondan hoşlandığını söylediğinde çocuktan aldığı tepkiyle bu hale gelmiş diyebiliriz ." çirkin kızlardan nefret ederim" ..Bir bağyan olarak diyebilirim ki hangi kıza böyle bir laf etseniz onu depresyona sokabilirsiniz.Tabi sunakochanda etkisi fazla olmuş...Sunako'nun kendine güvenmemesi olayını geçersem zevkleri ve tarzı gayet eğlenceli ve sevilesi geldi bana (sanırım tam zıddını göstermeyi amaçlamışlardı)
Ayrıca da yukardaki gibi çizilmediği zamanlar gayet enfes bir gotik hanımefendi olduğunu da belirtmeliyim..Daha çok özelliği var (yakışıklı erkeklere ya da kendi deyimiyle " parlak yaratıklara" baktığında burnunun kanaması gibi,ama kalanını kendiniz izleyip görseniz daha iyi olur diye düşünüyorum ^^) Sunako'nun seiyuusu ise Takaguchi Yukiko (ne yazık ki başka bir rolünü bilmiyorum..)

Gelelim diğer karakterlerimize..Sunako'nun haricinde 5-6 önemli karakter daha var.Birincisi Ev sahibesi (landlady'nin garip bir çevirisi oldu ama xD ) , kendisini çok görmüyoruz, genelde aşkın peşinde dünyada dolaştığı için xD

Sunako'yu değiştirmesi gereken yakışıklı erkeklerimiz de Takano Kyohei,Oda Takenaga,Toyama Yukinojo ve Morii Ranmaru...

Takano esas oğlanımız, aşırı yakışıklı olmasından dolayı kızlardan çok çekmiş..Çok bişey demek istemiyorum spoiler olmasın xD Kendisi aşırı asabi bi tip ama çok sevimli bir karakter bence..Özellikle şu çilekli resmi beni bitiriyor xD Seslendirmecisi de Shikamaru ve Jasdebi rollerinden tanıdığım Shawtaro Morikubo.

Bir diğer "parlak yaratık" ise Takenaga..Biraz bilmiş, çok okuyan ve Japon kültürüne bağlı birisi.Ayrıca okulun en güzel bayanı olan Noichan'la da tam adlandıramadığımız bir ilişkisi var =3 Noi-chan onu seviyor da yani..Takenaga çok utangaç..Seslendirmecisi en beğendiğim erkek seiyuulardan birisi olan Tomokazu Sugita..Sugita-san Takenaga'da da çok iyi iş çıkarmış..

İşte buyrun Takenaga;





Bu da Nakahara Mai'nin ses verdiği Noi Kasahara^^



Yukinojo ise dördünün arasında biraz daha ezik kalmış gibi geldi bana..Çok şirin biz yüzü olduğu ve pek güçlü olmadığı için kötü hissediyor bazen kendini..Aralarında en tarz sahibi oymuş mangakanın dediğine göre..Bence de en çok kıza benzeyeni odure (böyle dediğime bakmayın severim yukiyi de ^^ ) Seslendirmesici Yuuya Yamauchi imiş xD (tek rolü bu sanırım O_o)

Yanılmıyorsam mangada Yuki'nin bir kız arkadaşı vardı, ama animede hiç bahsedilmiyor ondan..O yüzden kızdım biraz xD

Bu arada O_O resmine bakınca farkettim şimdi , Yukinin boynunda vivienne westwood kolyesi var!Demek ki cidden modadan anlıyor O_O sugeeee~

Neyse , biraz dikkatimi toplayarak son erkeğimize dönüyorum..Ranmaru..Ranmaru tam bir ladykiller (çeviremedim bunu O_o piç mi desem yere bakan yürek yakan mı desem?) Yakışıklı olup da bayanlardan gördüğü ilgiden ciddi manada zevk alan tek kişi o aralarında sanırım..İleri bölümlerdeyse değişiyor biraz..Sanırım mangada saçı daha sarıya dönük bir renkti, animedeyse direkt kırmızı...Ranmaru'nun seiyuusu da Hirofumi Nojima (tanıyor olmama gerekip te tanımadığım seiyuulardan..)


Herkesten bahsedip de Hşrochiden bahsetmemek olmaz XD Hiroshi Sunako'nun en yakın arkadaşı , bir biyoloji modeli (biyoloji modeli nedir O_O http://www.arikangroup.com/img/urun/SMD1272-32parts_(1).JPG bu işte.. hiroshinin iç oragnları yok gerçi xD Animede bölümlerin açılışında birkaç cümlelik girişler yapıyor bize..Sunakonun diğer yakın aradaşları Akira ,Josephine ve diğerleriyle o karanlık odada yaşıyor kendisi xD

Bu arada bu yazıyı hazırlarken ilginç birşey keşfettim, paylaşmalıyım.Ünlü birt anime yönetmeni olan Watanabe Shinichi'nin kendisini animelere karakter olarak eklemek gibi garip bir huyu varmış..Kendisini karakter olarak eklediği animelerin arasında Wallflower da var http://myanimelist.net/character/2795/Nabeshin buradan bakabilirsiniz..

***

Neyse efenim..Madem karakterleri inceledim şimdi anime hakkında genel bir yorum yapabilirim.İlk olarak uyarlanışı..manganın hepsini okumadım, sadece Gaby'nin verdiği iki cildi okudum.Biraz da uyarlama konusunda araştırma yaptığımda gördüm ki pek başarılı değilmiş uyarlama konusunda..Çoğu bölüm uydurmaymış..Zaten filler olanları rahatlıkla farkedebiliyorsunuz, ben burdayım diye bağırıyorlar.Benim okudğum yerlerin uyarlamaları da beni biraz rahatsız etti aslında..Çok yer değiştirilmişti..Kyohei'yi bir host klübü kaçırıyordu mesela,mangada kelepçe kırbaç mod varken animede kurdelelemişlerdi! O_o

Neyse, ben fillerlara değiştirmelere dayanamam diyorsanız mangayı okuyabilirsinz, hala devam etmekteymiş..

Ben wallflower'ın tanıtımını ilk ne zaman gördüm çok iyi hatırlyıorum.Artık ezberlemiş olduğum sanat dünyamız dergisinin mangaya ayrılmış sayısındaydı, kişisel manga tanıtımları bölümünde..gerçi daha önce misa-chan'dan duymuştum ama konuyu okumam ve ısınmam orda oldu.Bu resim vardı hatta tanıtımda , ve ben onun bir erkek olabileceğini hiç düşünmemiştim..
neyse, yazın manganın iki cildini okuyunca bu seriye biryerlerden başlama kararı almıştım ^^ Sonra bankaikun benim için çekti (çok teşekkür edeirm ona da burdan ^^ )




Neyse, uyarlamayı geçip çizimleri incelersek..Çoğu kişi için erkek karakterlerin bu kadar feminen çizilmesi rahatsız edici olmuş ama ben o kadar rahatsız olmadım.En başlarda biraz göz tırmalayıcı gelse de sonradan alıştım diyebilirim..Artık feminen değil yakışıklı geliyorlar..

Mangada sunakochan çoğuhnlukla chibi halinde çizilmiş (gabynin deyimiyle patates xD ben de öyle diycem chibi değil bu çünkü xD )Mangada rahatsız etmese de animede sürekli patates olarak çizilmesi can sıkıyor biraz, ne zaman normal insan boyutuna geçicek diye beklenti içine giriyor insan..ellerinde falan taşıyorlar sunakoyu.. >_>

Çizim demişken..Animasyona değinmeliyim..Animasyonu da pek beğendiğimi söyleyemem..çoğu yerde çizimden kaçmışlar..Manganın çiziminde rahatsız edici gelen profil çizimleri biraz düzelmiş,ya da düzelmemiş de hareket halinde olduklarından göremedim?

müziklerine gelirsek..ilk açılışta çok hayalkırıklığına uğradım.açılışı mangakanın sevdği bir sanatçı yapmış..zaten mangaka şu dörtlüyü yaratırken beğendiği sanatçılardan eski sevgilileirnden falan esinlenmiş baya bi...işte bu sevdiği sanatçıların birinin söylediği şarkıyı kullanmışlar açılışta.ama açılıın animasyonu çok kalitesizdi, ilk bölümden görütnler derleyip açılış yapmak iş değil hani...Sonradan değiştirdiler ve daha memnun oldum.Şarkıyı da beğenmemiştim ama alıştım diyebilirim..ilk kapanışı sevmek için çok zorladım kendimi ama sevemedim.ikinci kapanışsa baya güzeldi bence ^^

Gördüğünüz gibi, çok da beğenmiş gibi yazmadım yazıyı..ama işin aslı seriyi baya beğendim.kötü yönleri olabilir, konusu da basit gibi gözükebilir..ama kız/erkek ilişkilerini böyle bir şekilde işlemesi, çirkinliği sorgulaması ve böyle burun kanatan erkek karakterleriyle çok beğendiğim bir seri oldu.MyAnimeList'te de 8 puan verdim.Aslında 9 bile verirdim ama 8..neden biliyo musunuz... (işte yazının en vurucu noktası xD)

o bir puanı kıran şu dörtlüdür



goth loli sisters..

mangada bulunmadıklarını iddia edicektim ama varlarmış, yeni öğrendim..

Gotik Lolitaları böyle çirkin gösteren dörtlüden inanın nefret ettim.Çok gereksiz kaçmışlar (bu arada animede türklerin kurduğu goth loli sisters fan club buldum O_o oha... http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=36136018149)

(Bankaikunda sevmekteymiş goth loli sisters'ı O_o bi ben mi sevmedim ya..aksanları olsun tipleri olsun..ki ben gotik lolitaları çok severim normalde ^^')


neyse, Animeyi irdelemeyi burda bitirerek yeni gelen bir haberi bildiriyorum, Wallflower'ın TV dizisi (drama) yapılıyormuş! haberi http://www.anime.web.tr/haberler-1/the-wallflower-tv-drama/'dan okudum ama birçok yerde vardır şimdi..ordan karakterleri oynayacak insanlara da bakabilirsiniz..Bana pek güzel olmayacak gibi geliyo ama bakalım..belki beni haksız çıkarırlar..

6 yorum:

  1. Ahahah Shinigamichannn! Güzel bir inceleme olmuşş ^_^ Benim o üyeliğim ayrı bi olay daha sonra anlatırım istersen xD Yoksa Goth Loli olupta böyle tipler olması rahatsız edici! Bence gerçek halleri çekilse güzel kızlar konmalı ve shingamimde isterse orada oynamalı xD

    Bu arada draması fena olamyabilir bak. Nodame Cantabile ve Great Teacher Onizuka'nın dramaları çok güzeldi mesela ^_^

    İstediğin başka bişiy olursa hemen söyle. Yakında quick net hızıyla emrinize amadeyim xD

    YanıtlaSil
  2. Teşekür ederim bankaikun ^^
    Tamam anlat bir ara xD bunlar seven varmıdır ki diye google'a yazıp seni görünce mini bi kalp krizi geçirdim zaten xD lol işin ucunda kyoheilerin peşinden koşmak varsa bu hallerinin bile arasına karışabilirim aslında xD

    Bilmiyorum ki..duyunca çok heveslendim ama oyuncuların bazılaırnı beğenmedim pek..neyse, güzel de olabilir erken konuşmıyım xD nodame'ı bilmiyorum ama GTO'nun güzel olduğunu duymuştum ^^

    Teşekkürler *-* ama verdiklerini bitiremedim ki daha..soul eater'a geçtim şimdi *-* daha higurashi var ^^ onlar bitene kadar yaz gelir zaten ^^ teşekkürler ama *-* teklif için de çektiklerin için de *.*

    YanıtlaSil
  3. Soul Eater için hepsini sana verip vermediğimi hatıralmıyorum bak. Eğer bitmediyse yeniden çektim ben bi kısmını hemen onları da çekebilirim sana! Ne istersen shingamim xD

    Yaa sorma ben Kyohei peşinde koşmadığımdan (çok şükür) öyle bi derdim yok :P

    GTO güzeldi cidden. Çok farklıydı ama :D Nodame'de kız süperdi böyle shinigamichannn görmelisin *_*

    YanıtlaSil
  4. Yarımsı sanırım, ama rkadaşımdan yürtüm kalanını mühim değil *-* süper bir seriymiş bu arada *-* teşekkür ettim tekrar bankaidono *-*

    fasghdfasghdfa xD çok şükür xD sen de sunako peşinde koşardın , animeye girer maceralar peşinde koşardık bak xD

    Farklı derken? nasıl farklı?
    *-* humm merak ettim

    YanıtlaSil
  5. Ahahah istemiyorsun yani benden, beni görmek bile istemiyorsun ühhü T_T (Bu gün alıngan günüm :P)

    Ehueheh koşabilirdim aslında ama ben o tip kızlardan korkuyorum. Beni de kesebilirler :D

    Yani hikayesi çoook farklıydı yaaa GTO'nun. Bir kaç karakter eksikti. Sonra daha tvde yayınlanabilecek bir Onizuka yapmışlar. Bir kere insanüstü değil. Vurulduktan sonra sınava girebiliyor ama sonuç farklı falan. Daha insan bir Onizuka vardı xD

    YanıtlaSil
  6. Gerçekten alıngan günündesin galiba XD ne alakası var xD

    Doğru ya o da var xD en iyisi biz daha shounen animelere dalalım xD

    >_> insan olduktan sonra ne manası kalıyo ya..Onizuka dediğin manyağın biri bi kere xD karakter eksiltmeleri de saçma olmuş..neyse izlemeden çok ahkam kesmiyim ama xD

    YanıtlaSil